måns är bajsnödig.

2008-09-23 @ 17:45:21
Idag höll min dag på att börja i katastrof. Måste först flika in
att jag somnade 20.30 igår kväll och sov som en stock till 06.
Kvart i sju (en aning försenad) låser jag upp dörren till cykelrummet.
Vart fan är min cykel? Ställde jag den ute sist? Kollar där ute bland
alla andra cyklar. Inte fan är min cykel där. Många svordomar flög i
mitt huvud och nu var jag ännu mer försenad. Tog lugnt och sansat
hissen upp till sjätte våningen och gick in till mamma och sa lugnt
och sansat att min cykel är borta. "Jaha då är den stulen!" sa hon
och så fick jag ringa till jobbet och säga att jag skulle bli sen.
Sen sansade jag mig ännu en gång och började tänka när jag hade
använt cykeln senast. Jag kom på att jag hade åkt bil till jobbet hela
helgen och att jag senast cyklade i fredags då jag fikade med Elin.
FUCK! Cykeln har stått på stan sen i fredags. Den kommer antingen
vara stulen eller totalförstörd av nån liten fjortisunge som hängt på stan.
Mamma skjutsade ner mig och där stod min fina pärla. Jag kom undan
med skyddet för kedjan intryckt. Sen cyklade jag iväg till jobbet. Jag kom
16 minuter försent. Tur att chefen inte jobbar tisdagar...

Hade sjukt kul på jobbet idag. En massa skratt när vi plockade fryst.
Det är så det ska va på jobbet varje dag tycker jag! Sen cyklade jag
glatt hem i höstsolen. Väl hemma ringer en kille som skulle köpa min
hylla. I bakgrunden hör jag hans unge säga "jag är bajsnödiiiiig". haha.
Hyllan såld och jag är glad. Nu står en lägre hylla på plats och jag har en
stor vägg att fylla med något. Väggen har potential kan jag lova. Håller på
att leta fram bilder som jag kan lämna in och få upptryckta på canvasduk.
Ska bli två eller tre stora tavlor med tema musik. Kommer bli sjukt nice.
Letandet pågår.

Ikväll ska jag se idol. frågan är med vem. mamma? P? eme?
Jag tänker då inte va den som ringer runt och tjatar så vi får
helt enkelt se.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback